Friday, May 22, 2009

Adun Meninggal, Perak Dirampas, Pas tetap tenang dan teruskan berdoa

Pemergian Allahyarham Ismail Yaacob atau Pak Su Weil pada jam 5.55 pagi dan juga keputusan Mahkamah Rayuan Putrajaya yang memutuskan ADUN Pangkor, Dr Zambry Abd Kadir sebagai MB Perak yang sah sedikit pun tidak melemahkan semangat ahli-ahli dan penyokong Pas. Begitu juga para pimpinan yang tanpak tenang walaupun, ramai yang beranggapan bahawa inilah hari yang sukar buat Pas.

Menariknya pemergian Pak Su Weil itu penuh dengan pelbagai ekpresi yang pastinya memberikan tekanan pada Umno-BN yang baru sahaja menolak untuk menyertai Pilihanraya Penanti.

Pastinya kekosongan kerusi DUN Manik Urai akan menguji tahap kebuasan Umno-BN. Beranikah mereka untuk menawarkan diri untuk bertanding dikubu Pas ini.

Ramai yang melihat, Umno-BN akan menjilat ludah mereka dan menawarkan diri bertanding di Manik Urai walaupun tahu itu satu pembaziran dan bakal memalukan mereka jika kalah lagi.

Selain itu, Kemenangan Zambry yang dianggap sebagai satu fenomena Mugabe itu tidak sedikit pun memeranjatkan rakyat kerana sudah diketahui bahawa keputusan berkenaan sudah diatur sedemikian rupa. Keputusan itu sudah dapat dibaca bila mana Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan Zambry untuk tangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi.

Namun disebaliknya, Pas dan para penyokong pastinya tersenyum puas kerana masih adalah lagi episod untuk melihat kedurjanaan Umno-BN dibawah kepimpinan Zambry Mugabe.

Rakyat dimana sahaja menuntut agar DUN dibubarkan. Hatta beberapa pemimpin BN dan SUHAKAM pun melihat kepada jalan penyelesaiannya yang sama. Lihatlah undian keputusan NTV7, Berita Harian dan lain-lain media. Semuanya menunjukan rakyat mahukan kuasa dikembalikan pada mereka.

Kini terpulang pada Zambry untuk memikirkan langkah seterusnya. Adakah beliau berani membuang egonya untuk bubarkan DUN atau masih lagi berdegil dengan Kebodohannya untuk jadi MB yang gila kuasa.

Semakin beliau berdegil maka, semakin kuatlah sokongan dan simpati yang bakal diperolehi Pakatan. Bukan sekadar di Perak tapi diseluruh negara. Tak percaya….kita lihat sahaja keputusan di Penanti dan Manik Urai. Kita akan talkin Umno-BN disana. Teruskan berdoa wahai hamba-hamba Allah yang dizalimi Umno-BN.

http://syukran.wordpress.com

No comments:

Post a Comment