Monday, June 29, 2009

Ukhuwwah Islamiah.

Alhamdulillah,saya masih diberi peluang untuk bersama dengan semua di alam maya ini.Ikatan ukhuwah kita sesama kita amat penting untuk memastikan kelangsungan hidup bersaudara.

Ukhuwwah merupakan nadi berdenyut yang sepatutnya digunakan dengan sebaik mungkin oleh umat islam menyambungkan tali persahabatan dengan sesiapa sahaja,tanpa mengira warna kulit,bahasa, dan kedudukan.


Semoga Allah Taala sentiasa merahmati kehidupan kita yang sentiasa menghubungkan silaturrahim sesama,tidak perlu menunggu timbulnya sesuatu masalah, baru terhegeh-hegeh mencari sahabat untuk menyelesaikan segala kekusutan yang dialami.

Ukhuwwah perlu disemai sentiasa untuk memudahkan umat islam kembali bersatu.Sirah Nabi telah membuktikan kepada kita bahawa islam yang berjaya menakluki 2/3 dunia dengan kekuatan persaudaraan sesama kaum muslimin.

Berukhuwwahlah kita kerana Allah S.A.W semata-mata, kerana ia akan membahagiakan kita semua di dunia dan akhirat.Malaikat akan sentiasa mendoakan kebaikan kepada sesiapa yang saling ziarah menziarahi saudaranya.Di murahkan rezeki dan sebagainya.

Kaum Kuffar Laknatullah sekarang telah melakukan bermacam-macam cara untuk merosakkan hubungan insan bersaudara dengan menyebarkan sentimen perkauman,dan budaya (nafsi-nafsi) kepentingan diri sendiri sahaja tanpa membantu orang lain.

No comments:

Post a Comment