Monday, July 13, 2009

Motivasi

Kita perlu tanamkan pada diri bahawa kita boleh berjaya sebagaimana orang lain berjaya.Malah jika kita bersungguh-sungguh dalam kita melaksanakan sesuatu urusan kita akan lebih cemerlang daripada orang lain.

Sikap(kita boleh berjaya)adalah amat penting bagi kita selaku umat Nabi Muhamad S.A.W.Kita akan berjaya,dan kejayaan yang gemilang ialah jika kita sandarkan kejayaan yang kita perolehi ini datangnya dari ALLAH Yang Maha Kuasa.

Usaha untuk berjaya amalan yang terpuji.Nabi Muhamad S.A.W pernah berdoa supaya dijauhi sifat malas dan sedih.Umat islam akan lebih berjaya jika berdoa dan bermunajat supaya kejayaan yang di kecapi dan perolehi di berkati olehNya.

Semakin berjaya seseorang itu semakin dekat kepada Penciptanya.Semakin berisi semakin tunduk ke bumi,seperti sifatnya padi.

Kita akan berjaya jika kita tanamkan di dalam diri bahawa kita boleh berjaya.Tidak ada mustahil di dunia ini dengan izin ALLAH S.W.T.

Kejayaan kita adalah kejayaan Islam jua.Orang Kafir semakin hari semakin mara ke hadapan di samping menabur duri dan peluru ke arah umat islam.Kita dapat tengok bahawa mereka sentiasa menghalang umat islam daripada berjaya dan sentiasa mundur.

Bermula dengan rokok,dadah,budaya pemakaian barat yang mendedahkan aurat dan sebagainya.Semua yang dilakukan tidak lain tidak bukan kerana ingin menghalang kemaraan Islam dan penganutnya.

Saya mengajak diri ini dan semua agar kembali bangkit dan segera meninggalkan masalah yang melingkari diri kita.Dan sentiasalah kita berdoa yang berbunyi:

"Allahumma inna Nau zubika minal hammi wal hazan,wa nau zubika minal ajzi wal kasal,wa nau zu bika minal jubni wal bukhl,wa nau zu bikamin gholabatiddaini wa kohrirrijaal".

Amin Ya Rabbana...

No comments:

Post a Comment