Saturday, July 17, 2010

Program PMI



Pada Khamis 16 Julai 2010 yang lalu, Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta telah mengadakan program (PMI) Persiapan Mahasiswa Islam, untuk mahasiswa yang akan pulang ke tanah air.Sambutan yang telah diberikan oleh ahli amat memberansangkan.




Diantara acara pada hari tersebut ialah pembentangan kertas kerja azan, tahnik dan akikah oleh ustaz Muhamad Aswan B.Abdul Aziz, pembentangan kertas kerja pengurusan jenazah teori dan praktikal oleh ustaz Nazirul B. Sabri di bahagian ikhwah dan akhawat oleh ustazah Shahidah Bt Ab Manaf ( isteri tercinta) , pembentangan kertas kerja penyembelihan teori dan praktikal oleh ustaz Hasbul B. Zakaria dan penerangan oleh tetamu dari Malaysia.



Tengah sembelih arnab...Alhamdulillah


khusyuk mendengar pembentangan bersama sahabat


Alhamdulillah banyak yang diperolehi dari program yang telah dilaksanakan.Ia amat bertepatan sekali dengan mahasiswa dan mahasiswi yang bakal pulang nanti.Syabas kepada DPMT dan seluruh ajk dan ahli yang menyerikan majlis tersebut.




Insyirah masak bersama amu-amunya di dapur

Bersama-sama juga kita menyertai PMP (Perkhemahan Musim Panas) pada 24-26 Julai yang akan diadakan di Mukhyyam Da'im.Banyak agenda yang menanti anda di sana.

Kita PMRAM.

No comments:

Post a Comment